Ilmasto- ja vihervasemmistolaisradikalismi suurin yhteiskuntamme uhka
"On huolehdittava, suuntautuvatko niukat resurssit niille, jotka tarvitsevat apua eniten. On käsitettävä, ettei valtion ensisijainen tehtävä ole rakastaa – vaikka se onkin kaikkien meidän ihmisten tehtävä. Valtion tehtävä on suojella rauhaa, pitää yllä järjestystä ja turvallisuutta sekä huolehtia oikeudenmukaisuuden toteutumisesta."
Näin viisaasti kirjoittaa Eija-Riitta Korhola pohtiessaan ihmisten vapaata liikkuvuutta mutta sama päätee politiikan ytimessä laajemminkin.
Yhteiskuntamme suurin uhka on ilmasto- ja suvaitsevaisuusradikalismi sekä vihervasemmistolainen käsitys muuttuvasta maailmasta. Se luo yhteiskuntaan joukkohysteriaa ja kuvan näkymättömästä ja olemattomasta tuhoavasta vihollisesta. Ilmastonmuutoskuvauksessaan nämä fanaatikot harhaansa eksyneet väittävät mm kuten Antti Rinne eilen, että Suomessa talvilämpötila nousee kahdeksan astetta muutamassa vuodessa jos emme tee sitä ja tätä hysteriaan vaipuneina. Suomessa saa valehdella "aatteidensa" puolesta.
Pitää muistaa, että ilmastohysterian luojat elävät politiikasta. Heidän tulevaisuutensa on pääoman omistajien löyhässä hirressä elämistä päivästä toiseen. Raha on valtaa ja vallassa pysytään rahan voimalla.
Meillä palkitaan kaikenmaailman luonnonsuojelun nimissä esiintyviä radikaaleja jotka kiipeilevät puissa, rakennuksissa ja tuhoavat elinkeinoja kettutyttöinä mielikuvituksensa innoittamana "leikkinä". On laillista olla tyhmä.
Toisaalta pelätään ja kielletään järjestöjä joiden business on toki ällöttävää mutta sinänsä koko touhu on keskenkasvuisten aikuisten miesten jengitappeluita lähinnä.
Oikeistopopulistinen, fasismiksikin leimattu mielikuvilla leikittely on kivaa puuhastelua eikä uhka kenellekään eikä millekään. Siinähän ihminen on keskiössä ja koko maailmankuva on ihmiskeskeinen.
Meillä Suomessa tämä ilmastohysteria ei ole missään kohtuudessa. Jopa lapset, koululaiset ja asiaa mitenkään ymmärtämättömät on laitettu pelinappuloiksi. Taas tänään lakkoillaan "ilmaston puolesta". Minkähän ilmaston ja millä planeetalla?
Tiedän että lakkopäivän suurin anti on siinä, että muutamat vievät kirjelappusen presidentille taikka hänen luonnonystävä puolisolleen ja äitit sekä isät, tädit, tummut ja tuorat saavat perillisestään hyviä kuvia nettiin ja kotiarkistoihinsa. Kun kysyy näiltä samoilta lapsilta, että mikä koulussa on sitä ilmastotekoa niin silmät pyörivät päässä. Kun jatkaa kysymystä mikä ruokapäivä on koulussa surkein niin se on se kasvisruokapäivä. Se niistä ilmastoteoista ja -tiedoista, että miksi ja mitä varten.
Ruotsalainen nuori tyttö keksi, taikka vanhemmat keksivät hyvän busineksen ja hän on nyt miljonääri sekä hänelle puuhataan jo Nobelin rauhanpalkintoa. Keksijä Alfred Nobel saattaa ruutitynnyrissään kieriskellä häpeästä.
Oikeistolainen suurpääoma on lobannut asiansa hyvin ja saanut jopa vihervasemmiston mukaansa tähän projektiin.
Meillä puhutaan perussuomalaisista ihmisistä radikalisoituneina populisteina. Perussuomalainen jos olisin niin ottaisin tuon tittelin ylpeänä vastaan ja suomalaisena olen kiitollinen, että Jussi Halla-aho älykkäine lausuntoineen vielä saa esiintyä julkisesti. Kun perussuomalaisten kannatus ylittää 50% niin silloin alkaisin jo huolestua. Diktatuuri perussuomalaisin voiminkaan ei ole aidon yhteiskunnallisen ja ihmisläheisen kehityksen tae.
Silti nämä muut maamme puolueet luovat perussuomalaisille sekä strategian, puolueohjelman ja vielä mainostavat näitä ihan ilmaiseksi ja perussuomalaisista huolimatta. Jos poliittisen keskustelun ydin on ilmastonmuutos ja maahanmuutto perussuomalaisten esiinnostamasta tulokulmasta. Eilisessä eu-vaalikeskustelussa minua hämmästytti kun Sari Essayah kristittynä uskonnottoman Jussi Halla-ahon vieressä valehteli ja väänsi hänen puheitaan aivan toisiksi mitä Halla-aho sanoi.
Miten tähän on tultu.
Onko Perussuomalainen aate ja Jussi Halla-aho noin vaarallinen että kristittykin valehtelee. Voi meitä.
tuomo
Nyt kun syyttelet muita valehtelusta, niin katsotaanpa mitä itse kirjoitat:
”Meillä palkitaan kaikenmaailman luonnonsuojelun nimissä esiintyviä radikaaleja jotka kiipeilevät puissa, rakennuksissa ja tuhoavat elinkeinoja kettutyttöinä mielikuvituksensa innoittamana ”leikkinä”
Elinkeinohan on toimeentulon hankkimiseen tähtäävää toimintaa. Esimerkiksi palveluala, teollisuus, maatalous ovat elinkeinoja.
Mitä näistä siis mainitsemasi kettutytöt ovat tuhonneet? Teollisuuden vai maatalouden vai minkä?
Kettutytöt muuten toimivat 1995 eli yli 20 vuotta sitten, olisiko aika päivittää ajatuksensa nykypäivään?
Kerrot myös: ”Ilmastonmuutoskuvauksessaan nämä fanaatikot harhaansa eksyneet väittävät mm kuten Antti Rinne eilen, että Suomessa talvilämpötila nousee kahdeksan astetta muutamassa vuodessa jos emme tee sitä ja tätä hysteriaan vaipuneina.”
Laitappa linkki tähän Rinteen lausumaan kahdeksasta asteesta, niin ihmetellään. En itse löytänyt.
Ilmoita asiaton viesti
Oletko kuullut turkistarhoilta päästetyistä siitoseläimistä. Mikään ei korvaa sellaista menetystä ja näitä tarhoja on lopettanut tämän seurauksena. Tätä ei tarvitse tämän kummemmin päivittää jos yhtään ymmärrät mitä tarkoitan järjestöillä.
Rinteen linkki on eilinen puheenjohtajien vaalitentti. Sieltä se löytyy. Hänen matematiikkansa meni jotenkin niin, että neljän asteen nousu merkitsee Suomen talvessa kahdeksan astetta. Sieltä se löytyy.
Ilmoita asiaton viesti
Koskas itse olet moisesta viimeksi kuullut? Muistaakseni viimeisin jonkinmoinen isku oli vuonna 2006 eli 13 vuotta sitten ja tuot tämän esillle jonain akuuttina ja jopa palkittuna asiana. Ketkä on palkittu ja missä?
Joten kyllä vaan olisi syytä päivittää käsityksiäsi tähän päivään.
Elinkeino on koko turkisala eikä yksi tarha, joten väite sen tuhoamisesta on täyttä potaskaa. Kannattaa selvittää itselleen peruskäsitteet. Ja laitappa yksikin viite tästä syystä lopettaneisiin tarhoihin, kun kerran näitä tarhoja on lopettanut tämän seurauksena.
Enkä ala katsomaan vaalitenttiä verifioidakseni väitteesi, on tähdellisempääkin tekemistä.
Ilmoita asiaton viesti
Tukholman saaristossa muistellaan vieläkin venäläisten vihollisuuksia vuosisatojen takaa ja varmaan Pohjanmaallakin kasakkojen raakuuksia.
Eihän kettutytöt ymmärtäneet iskujensa traumaattistaan luonnettaan.
Ilmoita asiaton viesti
Huomaan, että et ymmärrä järjestöjen ja valtion, siis meidänveronmaksajien yhteyttä. Kun näin on niin kysymyksesi on älytön ja vailla pohjaa.
Elinkeino ei ole ala vaan vaikkapa yksi yritys. Voi pyhä yksinkertaisuus.
Käytä aikasi kuin lystäät mutta älä kysele silloin minulta mitään.
Ilmoita asiaton viesti
Pyhää yksinkertaisuutta tarjoat sinä.
Elinkeino:”ihmisten toimeentulon lähteenä toimiva ammatti- tai tuotantoala”
Esim: Metsästys on menettänyt tärkeän asemansa elinkeinona jo varhain.
Elinkeinona laivanrakennus tarjoaa työtä monien ammattien taitajille.
https://fi.m.wiktionary.org/wiki/elinkeino
Voit puhua elinkeinonharjoittajasta yksittäisenä yrityksenä, mutta et elinkeinosta.
Ilmoita asiaton viesti
Voisinko pyytää sen verran säästämään meidän muiden aikaa, että sanot mistä kohtaa vaalitenttia suunnilleen tuon tiedon löytäisi?
Ilmoita asiaton viesti
No enpä laittanut ylös mutta ilmastoähkystä siinä oli puhe. Seurasin jääkiekkoa ja tauoilla tuota keskustelua.
Ilmoita asiaton viesti
tupla
Ilmoita asiaton viesti
En jaksa etsiä sitä mutta kyllä Rinne niin sanoi. Ihmettelin kun siihen ei kukaan tarttunut, Rinteen väite oli niin kummallinen. ”Jos talvilämpötila nousee neljä astetta, se tarkoittaa Suomessa kahdeksaa astetta” – joo, noin hän sanoi.
Ilmoita asiaton viesti
No ei tähän mitään muuta kannata kirjoitella, mutta Antti Rinteen lausunto on varmaan linjassa pahimpien uhkausten kanssa. Onhan niitä krokotiilejä uiskennellut pohjoisnavalla aikaisemminkin.
Ilmoita asiaton viesti
Just tästä on kysymys. Ja mertemme rantaviiva pakenee aina rantasaunan portailta etäämmäs ja laiturijatkeet tekevät kauppansa.
Ilmoita asiaton viesti
”Vihreiden uusista äänestäjistä identifioitiin kaksi ryhmää: Eurooppa-myönteiset kaupunkilaiset ja toinen oli kiinnostavasti kristillis-konservatiivinen joukko, jolle oikeistolainen maahanmuuttokeskustelu oli liikaa. Se ei enää sopinut heidän etiikkaansa”, sanoo Euroopan vihreiden valtuuskunnassa istuva Tuomas Viskari.
Koska tolkun ihmiset ovat huolissaan ilmastonmuutoksesta ja Venäjän hyödylliset idiootit eli pseudokansallismieliset persut eivät, vihreät menevät perussuomalaisten ohi. Se on hieno juttu. Kyllä minä mieluummin näen Europarlamentissa Hautalan ja Niinistön kuin Huhtasaaren ja Hakkaraisen.
Ilmoita asiaton viesti
Minä en siis ole tolkun ihminen kun mieluummin äänestäisin Huhtasaarta tai Hakkraista. No luonnonsuojelu on lähellä sydäntäni, ilmastosta en ole huolissani vaan tiedon tasosta ja koulutyksesta noin laajemmin ja muovin käyttöä vähentäisin radikaalisti.
Ilmoita asiaton viesti
Vaihtoehtojahan on muitakin kuin vihreät ja perussuomalaiset. Jos olet peruskonservatiivi mutta et hyväksy rasismia, esim. keskusta voi olla luonteva vaihtoehto.
Ilmoita asiaton viesti
Olen ollut Keskustan jäsen mutta Sipilä pani laittamaan paluupostina jäsenyyden hyllylle.
Ilmoita asiaton viesti
Sinäpä sen sanoit. Minäkin olisin huolissani tiedon tasosta jos kaikki gradut olisivat sellaisia kuin viidesosamaisteri Huhtasaarella.
Ilmoita asiaton viesti
”Jos me menemme
tuonne hullujenhuoneelle ja kaikki kuppaset
ja sairaat katselemme tuolla ja vetäisemme
tuohon seinälle ne kuvat, niin eivät ne häävin näköisiä
ole. Ne ovat ihan samannäköisiä kuin ne
elukat, mutta emme me niitä kuvaa tänne ja tuo
katseltavaksi.”
Teukka keskustelee kansalaisaloitteesta. (Kansalaisaloite: Laki eläinsuojelulain 22 §:n muuttamisesta (KAA 1/2013 vp))
Tervemenoa Brysseliin?
Ilmoita asiaton viesti
En todellakaan ymmärrä kristittyjä, joiden etiikkaan maahanmuuttovastaisuus sopii.
Ilmoita asiaton viesti
En ymmärrä kristittyjä jotka tahallaan valehtelevat ja vääristelevät totuutta. ”Maahanmuuttovastaisuus” ei tarkoita mitään, se on sanana useimmiten esitetty täysin valheena. En tiedä ketään poliitikkoa, josta rehellisesti voitaisiin käyttää tuota sanaa. Ei ole yhtäkään poliitikkoa, joka olisi ”maahanmuuttovastainen”. Muuten, jos maapallolle olisi laskeutumassa ulkoavaruudesta jotain örkkejä, ja haluaisimme turvallisuutemme vuoksi sen estää, olisimmeko kaikki ”maahanmuuttovastaisia”?
Ilmoita asiaton viesti
Hall-aho on ihan suoraan sanonut että perussuomalaiset on maahanmuuttovastainen puolue. Aikaisemmin se käytti eufemismia ”maahanmuuttokriittinen”, joka oli omalla tavallaan huvittava ilmaus. Kuvitelkaa kirjallisuuskriitikkoa, joka ei pidä kirjallisuudesta, ei tiedä siitä enempää kuin seepra Sinuhesta, jonka mielestä maahanmuutto on vaarallista ja olisi parempi jos maahanmuuttoa ei edes olisi, niin arvaatte mikä minua siinä huvittaa. Eihän kirjallisuuskriitikko puhu haittakirjallisuudesta edes lattean viihdekirjallisuuden yhteydessä.
Ilmoita asiaton viesti
Höpö höpö. Halla-aho(kin) on moneen kertaan rautalangasta vääntänyt, että hänen puolueensa ei vastusta sellaista maahanmuuttoa, joka on vaikutuksiltaan myönteistä tai neutraalia, vaan ainoastaan sellaista, joka on vaikutuksiltaan haitallista. Ei ole mitään ”kristillistä” sellaisessa asenteessa, että omaan maahan toivotetaan tervetulleiksi myös ne, jotka tekevät maalle haittaa. Omiaan saa suojella aina, oli kristitty tai ei. ”Rakasta lähimmäistäsi” tarkoittaa sitä MYÖS ihan kirjaimellisesti – omiaan saa ja PITÄÄ suojella. Se on maan johtajien velvollisuus numero yksi.
Ilmoita asiaton viesti
”Ei ole mitään ’kristillistä’ sellaisessa asenteessa, että omaan maahan toivotetaan tervetulleiksi myös ne, jotka tekevät maalle haittaa.”
Oletko ajatellut joskus vähän perehtyä siihen mistä kristinuskossa on kyse? Keskeinen henkilö siinä on tämmöinen kuin Jeesus, joka mm. sanoi Luukkaan evankeliumin mukaan: ”Mutta teille, jotka kuulette, minä sanon: rakastakaa vihollisianne, tehkää hyvää niille, jotka teitä vihaavat, siunatkaa niitä, jotka teitä kiroavat, rukoilkaa niiden edestä, jotka teitä parjaavat.”
Ilmoita asiaton viesti
Tenka, Jeesus ei koskaan sanonut esim. näin: ”toivottakaa tervetulleeksi ne, jotka tekevät lapsillenne pahaa.”
Ilmoita asiaton viesti
Kuka sellaista on sanonut?
Ilmoita asiaton viesti
#41
Jeesus on sanonut, että älä anna väärää todistusta lähimmäisestäsi.
Ilmoita asiaton viesti
#54:
Jos yrität käyttää sitaatteja, yrittäisit edes tehdä sen oikein. Tuo oli 8. käsky.
Ilmoita asiaton viesti
Kyllä minä ihan omia korviani kuule uskon enemmän kuin Tuulan höpinää. Minä kuulin kun se sanoi että PS on maahanmuuttovastainen puolue. Tänä keväänä se sen sanoi. Höristin korviani, sillä se oli tuiki harvinainen rehellisyyden puuska. Arvasin kyllä että kaiken maailman pseudokansallismieliset yrittävät selittää sitä parhain päin. Mutta se on Tuula myöhäistä varoa kun maito on kaatunut.
Ilmoita asiaton viesti
Suosittelen ihan oikeasti tutustumaan siihen mitä kirjoitat toisen ajatuksiksi. Samalla voisit miettiä sitä miksi kirjoitat kukn kirjoitat.
Ilmoita asiaton viesti
Minä ihan oikeasti kuulin hänen sanovan niin. Hänen ajatuksistaan en arvaile mitään. Tuo mitä kirjoitin ”maahanmuuttokriitikoista” taas on oma käsitykseni heistä. Kirjoitan niin koska osaan.
Ilmoita asiaton viesti
”Muuten, jos maapallolle olisi laskeutumassa ulkoavaruudesta jotain örkkejä”
Tämäpä onkin varteenotettava uhkakuva 🙂
Ilmoita asiaton viesti
Niinpä se saattaisi olla. Olen samaa mieltä, että meille luotu uusi poliittisen ymmärtämisen tapa eli ymmärretään olla ymmärtämättä.
Ilmoita asiaton viesti
Siinähän tuo Tuula on kyllä lahjakas. Sillä örkit eivät ole laskeutuneet tänne ulkoavaruudesta. Ne ovat niitä aggressiivisia vouhottajia jotka haluavat ajaa maahanmuuttajat ulos. Eivät ne mitään ruudinkeksijöitä ole, mutta niiden Mestari on. Ikävä kyllä se Mestari on vaihtanut järkensä mielettömyyteen ja kaikki sen viekkaat keksinnöt joita se innokkaasti kuvittelee omikseen tulevat Kremlistä ja vain Kremlistä. Se palvelee Venäjän etuja silloinkin kun se kuvittelee toimivansa omaksi hyödykseen. Mutta örkeille menee täydestä sen väite että sen touhu on muka jotenkin kansallismielistä.
Ilmoita asiaton viesti
Voitko kertoa mitä on maahanmuuttovastaisuus? Siis tarkoitan sinun sanavarastossasi. En usko, että löytyy Suomesta ainuttakaan yleisesti maahanmuuttovastaista vaan siihen sisältyy ain jokin syy miksi joiden tulo maahan halutaan estää. Onko se syy kristillisesti hyväksyttävä on sitten toisen pohdinnan paikka. Kristittynä olen erittäin kriittinen täysin holtittomaan ja vapaaseen maahanmuuttoon. Sekin on sitä vastuunkantamista Kristuksessa että tekee selväki ettei rikollisuus eikä väärällä identiteetillä matkustava ole mikään peruste liikkua maasta toiseen. Minun tuskin tarvitsee tätä kantaani enempää perustella.
Ilmoita asiaton viesti
Se on sitä että vastustaa maahanmuuttoa kategorisesti. Perussuomalaisten linja on juuri sitä. Telkkarissa tuli joskus sketsisarja Ihmisten puolue, jossa oli seuraavanlainen dialogi:
”- Täytyy pitää humanitaarinen ja työperäinen maahanmuutto erillään.
– Nimenomaan! Vastustamme molempia.”
Todellisuus jäljittelee taas kerran fiktiota, kun persujen nykylinja on juurikin tuollainen.
Ilmoita asiaton viesti
Mitään holtitonta tai vapaata maahanmuuttoa tänne ei ole, eikä ole näillä näkymin tulossakaan. Ja kuinka moni maahanmuuttaja on rikollinen tai liikkuu väärennetyillä papereilla?
Ilmoita asiaton viesti
Ani harva. Onneksi haittakansallismielisten harjoittama EU:n demonisointi ei purrut valistuneisiin äänestäjiin. Vhreille tuli murskavoitto Suomen lisäksi muun muassa Saksassa. Kyllä kansa tietää.
Ilmoita asiaton viesti
Anteeksi Tuomo, menee ehkä blogisi aiheen ohi mutta liittyy kuitenkin ilmastonmuutokseen ja YLEn artikkeleille pitää tarjota vaihtoehtoja yleisölle, koska ne ovat aika usein kirjoitettu vain edistämään yhtä näkemystä.
Tarkoitan tällä kertaa YLEn artikkelia ’Uusi tutkimus: Ilmastonmuutos ajaa merien planktonia kohti napa-alueita – kaikki kalat ja merieläimet eivät pysy muutoksessa mukana’
https://yle.fi/uutiset/3-10799284
Asiaa on käsitelty mielestäni objektiivisemmin täällä
https://wattsupwiththat.com/2019/05/22/mapping-the…
Molemmat on kiinnostuneiden syytä lukea ja verrata näkemyksiä
Esimerkiksi YLEn artikkelissa ei mainita että tutkimus on puutteellinen, vain Pohjois-Atlantti on tutkittu kattavasti, kuten mainitaan amerikkalaisessa artikkelissa
”
It must be noted, however, that sampling has not been evenly distributed across the oceans and, in many regions, has not spanned all seasons. Thanks to British researchers, the North Atlantic is very well represented, but very little data exist for large parts of the other oceans. The ETH researchers compensated for this distortion in their models.”
Ilmoita asiaton viesti
Täst mie pidän. En vouhotuksesta. Tietoa tarvitaan, ei uskomuksia.
Ilmoita asiaton viesti
Tämmöinen tiedonjyvän huomasin heti am. artikkelin alussa :
”With some 10,000 to 20,000 different species in the world’s oceans, the diversity of phytoplankton (phyto from the Greek for plant) species is extremely rich. These phytoplankton form a key element of ocean ecosystems and life on this planet, producing more oxygen than all the world’s rainforests combined. They also serve as the fundamental basis of the marine food chain.”
Eli happea syntyy merissä enemmän kuin sademetsissä. Happi on eliöille se tärkein ilmakehän kaasu, hiilidioksidi taas kasveille.
Joten Suomessa voi hyvällä omallatunnolla kaataa metsien ylikasvut teollisuuden käyttöön korvaamaan muovituotteita. Joskushan se öljykin loppuu, ja pitää säästää se asfalttiin ja lentokoneiden polttoaineeksi.
Ilmoita asiaton viesti
YLEn artikkeli:
”Meriin on imeytynyt yli 93 prosenttia ihmiskunnan 1970-luvun jälkeen siihen syytämästä lisälämmöstä.”
Itse asiassa meriin on imeytynyt lämpöä jopa tuhannen (1000) vuoden aikana, joka vapautuu sykleinä (2-3, 8:20,75, 500, 1000) ilmakehään ilman ihmisen vaikutusta. Merivirtojen kiertoajat ovat ERITTÄIN hitaita.
http://www.john-daly.com/deepsea.htm
Tuota artikkelia ”The Deep Blue Sea” olen lukenut palasissa, kuukausien ajanjaksolla ja sulatellut pikkuhiljaa …
Ilmoita asiaton viesti
John Daly oli tasmanialainen laivan kapteeni ja merenkulkija. RIP jo noin 10 v sitten. Hänellä oli hienot skeptikkosivut.
Ilmoita asiaton viesti
Juu, mutta ei haittaa. Ajatukset jäivät henkiin 🙂
Ilmoita asiaton viesti
Olen kanssasi samaa mieltä. Tilanne ratkeaa vasta sillä, kun nämä saparopäiset tytöt ja AOC:t ja heidän hengenheimolaiset sysätään syrjään valtavirrasta. Tilanne on erityisesti Suomen kaltaisen viennistä elävän teollisuusmaan näkökulmasta jopa kriittinen. Ruotsissa sikäläinen ympäristöpuolueen ympäristöministeri laatii juuri nyt lakeja, jotka pysäyttävät teolliset investoinnit siellä. Olemme nyt tulossa vedenjakajalle.
Ilmoita asiaton viesti
Tänään järjestettiin jo toisen kerran koululaisten ja nuorten ilmastolakko Tampereella. Maaliskuussa yli 1 000 koululaista ja nuorta marssi Tampereen Keskustorille vaatimaan välittömiä ilmastotekoja. Maailmanlaajuisesti koululakkoiltiin 125:ssä maassa 1,6 miljoonan nuoren voimin.
Nuorissa on tulevaisuus. Puhdas teknologia on Suomen kaltaisille viennistä eläville teollisuusmaille tuhannen taalan tilaisuus.
Ilmoita asiaton viesti
Onneksi nuoret eivät ole nuoria ikuisesti. Jossain vaiheessa he järkevöityvät.
Ilmoita asiaton viesti
Näkyvät järkevöityneen jo nyt. Tunnen kyllä entisiä tolkun ihmisiä jotka dementoiduttuaan ovat ruvenneet äänestämään pseudokansallismielisiä (PS).
Ilmoita asiaton viesti
Ei, en tarkoita. Viherstalinistesesta hapatuksesta puhuvat ajatteluun kyllästyneet hompanssit.
Ilmoita asiaton viesti
Eivät kaikki niinkuin joka päivä huomaamme.
Ilmoita asiaton viesti
Niinpä, Tuula on ainakin henkisesti hyvin säilynyt.
Ilmoita asiaton viesti
Ja ilmastoahdistuksella aiheutetaan turhaa henkistä kärsimystä. Ilmasto on tämän maailman ongelmista vähäisimpiä.
Ilmoita asiaton viesti
Ilmeisesti henkinen kärsimys saa jotkut hakemaan lohtua Venäjän pussiin pelaavista pöhöpopulisteista.
Ilmoita asiaton viesti
Osaako kukaan kertoa mikä on se teknologia jota saadaan myytyä maailmalle kuvitellun ongelman ratkaisijana? Ilmastopelko on enemmän henkinen ja siihen ei auta teknologia vaan joku ihan muu.
Ilmoita asiaton viesti
Justiinsa tästä on kysymys.
Ilmoita asiaton viesti
”Suomesta kuulema pitäisi saada hiilineutraali vuoteen 2050 mennessä. Tähän on aikaa noin 30 vuotta. ”
Vuonna 2050 maapallukan väkiluku on lisääntynyt ~150 ”Suomen” verran ja Suomi on ollut hiilinegatiivinen jo ~30 vuotta.
Ilmoita asiaton viesti
#42:
Oikeaan asiaan ja ongelmaan puutut, mutta näet kehityksen kauniimpana kuin YK:n ennusteet, joiden mukaan maapallon väkiluku vuonna 2050 on 9,8 miljardia eli lisää väkeä on tullut 360 Suomen verran. Ja siitä löytyy niin päästöjen kasvun, eliölajien häviämisen kuin konfliktienkin tärkein ajuri.
Täällä siteen näperrellään marginaalisen porukan marginaalisten päästöjen kanssa ja meluisilla koululakoilla pyritään ohjaamaan tekemiset vielä mahdollisimman tehottomiin kohteisiin. Pikku-uutisista voi kyllä löytää tietoja oikeasti vaikuttavista ja järkevistä toimistakin, kuten Rautaruukin tuotantoprosessin uusimisesta, joka yksinään vähentäisi Suomen päästöjä lähes 10 prosentilla.
Ilmoita asiaton viesti
Piti ton ykkösen tilalla olla nämböörd 4. 150 ”Suomea” tulee kymmenessä vuodessa lisää ja ilmastopelkoiset täällä huitoo tuuleen pysäyttääkseen sen.
Ilmoita asiaton viesti
Tuore katsomissuosittelu Anthony Watts:lta
Vaikkei pitäisi ideoiden johtopäätöksistä on hyvä tietää missä IPCC:lle raportteja lähettelevät tutkijat menevät. Ja onhan professori Schneiderin sukujuuret Suomesta, jos etunimestä Timo näin arvelisi.
Anthony Watts / 4 hours ago May 24, 2019
I don’t agree with the ideas and conclusions presented in this lecture, but it is interesting and instructive to watch nonetheless. – Anthony
Earnest C. Watson Lecture by Professor Tapio Schneider, “Clouds and the Climate Tipping Point.”
Tässä suora linkki YouTube luentoon
https://youtu.be/eGshzvKAM3w
Ilmoita asiaton viesti
Suomen osuus maailman päästöistä on tilastojen mukaan noin 0,15 prosenttia. Luvun pienuuden ei kannata antaa hämätä – se pitää suhteuttaa suomalaisten osuuteen maapallon väestöstä. Suomalaiset muodostavat vain noin 0.07 prosenttia maailman väestöstä. Tämä tarkoittaa sitä, että päästäkseen edes maailman keskitason päästöihin per henki suomalaisten pitäisi leikata yli puolet päästöistään. Koska juuri nykyinen maailman keskiarvotaso on katastrofaalinen ja kestämätön ilmaston kannalta, pitää suomalaisten siis leikata omista päästöistään merkittävästi enemmään tehdäkseen ”oikeita” ilmastotekoja. ”Suomen päästöjen suhteellisella pienuudella ei siis voi ohittaa sitä tosiasiaa, että suomalainen elämäntapa on yksinkertaisesti kestämätön ilmaston näkökulmasta. Saavutetuista eduista ja elintasosta luopuminen voi olla vaikeaa, mutta jos päästöjä on leikattava, on meidän johdonmukaisuuden nimissä vaadittava niiden oikeudenmukaista vähentämistä. Kun suomalainen tilastojen mukaan vastaa kymmnentä jemeniläistä päästöissään, lienee oikein, että suomalainen tekee samassa suhteessa enemmän leikkauksia päästöihinsä kuin jemeniläinen”, filosofian tutkija Jani Sinokki kirjoitti Turun Sanomissa 14.5.2019.
Ilmoita asiaton viesti
Suomen osuus päästöistä on mennyt metsään, kun päästövähennys tavoitteet on määritelty.
Suurin virhe on verrata päälukuun, kun pitäisi verrata pinta-alaan.
Toinen suuri virhe oli ottaa vertailutasoksi 1990. Suomen metsät on tuplaantunut jo ennen tuota vertailutasoa. Kolmas on suuri energian tarve lämmitykseen.
Jos nämä faktat otettaisiin huomioon, Suomi olisi varmasti lista ykkönen.
Ilmoita asiaton viesti